Konditorska industrija Srbije regionalno dominantna

Bez autora
Dec 27 2011

U konditorskoj industriji Srbija ima vrlo jake brendove i regionalno je dominantna. Konditorska industrija Srbije izvozi u 35 zemalja od čega oko 90 posto izvoza odlazi u zemlje CEFTA, sedam posto u EU, a ostatak na tržišta prekookeanskih zemalja. Srbija ima proizvodne kapacitete u konditorskoj industriji koji daleko prevazilaze domaće potrebe, a u proteklih pet godina u nove tehnologije i proizvodne linije uloženo je oko 200 miliona evra. U 2011. godini zabeležen je pad proizvodnje i izvoza konditorskih proizvoda, jer se ekonomska kriza i pad kupovne moći stanovništva kako u Srbiji i regionu tako i u EU odrazio i na ovu privrednu granu. Ipak, uprkos tim problemima, očekuje se oko sto miliona dolara neto suficita u konditorskoj industriji. Prema podacima Privredne komore Srbije (PKS), za devet meseci 2011. godine u Srbiji je prodato nešto manje od 91.000 tona konditorskih proizvoda, od čega 61.500 tona na domaćem tržištu i 29.200 tona u izvozu, što je za 11 posto ili 11.200 tona manje u odnosu na isti period 2010. godine. Na domaćem tržištu prodaja slatkiša je opala za 13 posto ili 9.600 tona, a na izvoznim za pet posto ili 1.600 tona.

Konditorska industrija Srbije regionalno dominantnaU konditorskoj industriji Srbija ima vrlo jake brendove i regionalno je dominantna.

Konditorska industrija Srbije izvozi u 35 zemalja od čega oko 90 posto izvoza odlazi u zemlje CEFTA, sedam posto u EU, a ostatak na tržišta prekookeanskih zemalja. Srbija ima proizvodne kapacitete u konditorskoj industriji koji daleko prevazilaze domaće potrebe, a u proteklih pet godina u nove tehnologije i proizvodne linije uloženo je oko 200 miliona evra.

U 2011. godini zabeležen je pad proizvodnje i izvoza konditorskih proizvoda, jer se ekonomska kriza i pad kupovne moći stanovništva kako u Srbiji i regionu tako i u EU odrazio i na ovu privrednu granu. Ipak, uprkos tim problemima, očekuje se oko sto miliona dolara neto suficita u konditorskoj industriji. Prema podacima Privredne komore Srbije (PKS), za devet meseci 2011. godine u Srbiji je prodato nešto manje od 91.000 tona konditorskih proizvoda, od čega 61.500 tona na domaćem tržištu i 29.200 tona u izvozu, što je za 11 posto ili 11.200 tona manje u odnosu na isti period 2010. godine. Na domaćem tržištu prodaja slatkiša je opala za 13 posto ili 9.600 tona, a na izvoznim za pet posto ili 1.600 tona.

Presednik Grupacije konditorskih proizvođača PKS, Miroljub Aleksić izjavio je danas da su potencijalna nova tržišta za srpske konditore Rusija, bivše sovjetske republike, zemlje Bliskog istoka, dok izvoz na tržište EU treba povećati.

Aleksić je naglasio da država treba da stvori pozitivan privredni ambijent kako bi privreda bila konkurentna, izvozno orijentisana i oslonjena na proizvode visoke faze finalizacije, jer će samo tako biti povećana zaposlenost i ekonomski rast. Treba se fokusirati konkretno na ekonomiju, na podsticanje razvoja i raznim mehanizmima, a to će pomoći i stvoriti povoljnu klimu za investicije jer će se samo tako negativan trend preokrenuti ka pozitivnom, dodaje Aleksić. Takođe, treba smanjiti komplikovan birokratski aparat, razne poreze, doprinose i mnogobrojne takse, što bi rasteretilo privredu.

Ministarstvo poljoprivrede i trgovine koje nastoji da cenu domaćih sirovina dovede do nivoa cena, kakve su u okruženju ili u EU i da se ukinu razni dispariteti koje opterećuju proizvođače. Mnogo skuplje konditorski proizvođači u Srbiji su plaćali šećer, brašno, kukuruz, sirup, a i uvozne sirovine su opterećene raznim dažbinama i prelevmanima, što nije slučaj kod konkurencije, naglašava Aleksić.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik